SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número02Fragmentos da história das concepções de mundo na construção das ciências da natureza: das certezas medievais às dúvidas pré-modernas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

MOREIRA, Marco Antonio  e  GRECA, Ileana María. Cambio conceptual: análisis crítico y propuestas a la luz de la teoría del aprendizaje significativo. Ciência educ. [online]. 2003, vol.09, n.02, pp.301-315. ISSN 1516-7313.

A critical analysis of the conceptual change issue, over a twenty-year period, is done in the light of a partial review of the literature and of meaningful learning theory. In this analysis, the need to assign new meanings to the concept of conceptual change that do not imply the idea of substitution or replacement of conceptions, in the learners’ cognitive structure, is stressed. The discrimination of meanings, conceptual development/ enrichment, and conceptual evolution are proposed.

Palavras-chave : Conceptual Change; Meaningful Learning Theory.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )