SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número01Investigações em geometria via ambiente LOGODo fazer ao compreender ciências: reflexões sobre o aprendizado de alunos de iniciação científica em química índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

SOUZA, Luzia Aparecida de  e  GARNICA, Antonio Vicente Marafioti. Formação de professores de matemática: um estudo sobre a influência da formação pedagógica prévia em um curso de licenciatura. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.01, pp.23-40. ISSN 1516-7313.

This paper has as its focus the effect of a previous pedagogical experience on those taking a Math teacher’s preparation undergraduate course. CEFAM (a Brazilian specific project that has as its main goal the preparation of future elementary teachers) is previous experience, and the Math teacher’s preparation undergraduate course is one developed at UNESP (Bauru - SP - Brazil). The methodological approach is qualitative. Procedures of analysis were based on students’ discourses, looking for convergences and divergences in their meanings.

Palavras-chave : Teacher’s Education; Mathematics Education; Pedagogical Directress.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )