SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número01Formação de professores de matemática: um estudo sobre a influência da formação pedagógica prévia em um curso de licenciaturaAprendizagem cooperativa e ensino de química: parceria que dá certo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

QUEIROZ, Salete Linhares  y  ALMEIDA, Maria José P. M. de. Do fazer ao compreender ciências: reflexões sobre o aprendizado de alunos de iniciação científica em química. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.01, pp.41-54. ISSN 1516-7313.

The paper is based on a study of the laboratory work of undergraduate chemistry students during the time they were involved in undergraduate research projects. The aim of the study was to gain insight into what students learn about the nature of science from this approach to science instruction. The data were gathered through students’ and professors’ interviews and were analyzed using LATOUR and WOOLGAR’S concepts of sociology of science.

Palabras clave : Undergraduate Research; Education in Chemistry; Sociology of Science.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )