SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número01Educação ambiental em praça pública: relato de experiência com oficinas pedagógicas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

SENICIATO, Tatiana  e  CAVASSAN, Osmar. Aulas de campo em ambientes naturais e aprendizagem em ciências: um estudo com alunos do ensino fundamental. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.01, pp.133-147. ISSN 1516-7313.

This paper discusses the contribution of science classes that deal with parts of the Brazilian Terrestrial Ecosystem’s in terms of the relationships between emotional aspects and their role in students’ motivation, within an educational context. It also analyzes how a less fragmented approach to some ecology content may contribute positively to the learning process.

Palavras-chave : Science Teaching; Emotional Aspects; Motivation; Field Class; Ecology.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )