SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número02Uma experiência com o Projeto Manhattan no ensino fundamentalQuando o sujeito se torna pessoa: uma articulação possível entre poesia e ensino de física índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

AUGUSTO, Thaís Gimenez da Silva; CALDEIRA, Ana Maria de Andrade; CALUZI, João José  e  NARDI, Roberto. Interdisciplinaridade: concepções de professores da área ciências da natureza em formação em serviço. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.02, pp.277-290. ISSN 1516-7313.

The main goal of this research was to investigate how Natural Sciences teachers conceive interdisciplinarity and how they undertake interdisciplinary work on a common subject: the greenhouse effect. Based on qualitative research (questionnaires) the student teachers from an in-service project expressed their initial conceptions on the subject. Data collected and analyzed showed the following outcomes: teachers interviewed have only simple conceptions on interdisciplinarity and demonstrate a confusion between this concept and multidisciplinarity. They find it possible to work with the concept of the greenhouse effect in an interdisciplinary way, but they do not point out appropriate ways to approach it, due to their conceptual inadequacy.

Palavras-chave : Interdisciplinarity; Teachers´ Conceptions; Natural Sciences; High School Teaching; Formation in Service.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )