SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 issue02Interdisciplinaridade: concepções de professores da área ciências da natureza em formação em serviço author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Ciência & Educação

Print version ISSN 1516-7313

Abstract

LIMA, Maria Conceição Barbosa; BARROS, Henrique Lins de  and  TERRAZAN, Eduardo Adolfo. Quando o sujeito se torna pessoa: uma articulação possível entre poesia e ensino de física. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.02, pp.291-306. ISSN 1516-7313.

In this paper we use one text from the Portuguese poet Fernando Pessoa, Mensagem, as the basis for discussion of subjects from the area of teaching Physics. Each human condition used by the author for interpreting symbols and rituals - sympathy, intuition, intelligence, understanding and grace - was related to a specific theme linked with events that occur in a Physics class.

Keywords : Physics Teaching; Symbols; Symbolic Ritual; Quasi-Synonymous; Poetry and Physics.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )