SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número02Interdisciplinaridade: concepções de professores da área ciências da natureza em formação em serviço índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

LIMA, Maria Conceição Barbosa; BARROS, Henrique Lins de  y  TERRAZAN, Eduardo Adolfo. Quando o sujeito se torna pessoa: uma articulação possível entre poesia e ensino de física. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.02, pp.291-306. ISSN 1516-7313.

In this paper we use one text from the Portuguese poet Fernando Pessoa, Mensagem, as the basis for discussion of subjects from the area of teaching Physics. Each human condition used by the author for interpreting symbols and rituals - sympathy, intuition, intelligence, understanding and grace - was related to a specific theme linked with events that occur in a Physics class.

Palabras clave : Physics Teaching; Symbols; Symbolic Ritual; Quasi-Synonymous; Poetry and Physics.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )