SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 issue03Historicidade e interdiscurso: pensando a educação em ciências na escola básicaDa educação em ciência às orientações para o ensino das ciências: um repensar epistemológico author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Ciência & Educação

Print version ISSN 1516-7313

Abstract

GRECA, Ileana María  and  FREIRE JR., Olival. A “crítica forte” da ciência e implicações para a educação em ciências. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.03, pp.343-361. ISSN 1516-7313.

In this article we discuss some issues from what can be termed vaguely postmodernists tendencies in philosophy and social history, trying to establish some implications from these positions for Science Education. Although problematic aspects exist in their assumptions, we think they may contribute to our understanding of science and help us to prepare more responsible citizens.

Keywords : Postmodernism; Criticism to Science; Sociology of Science; Science Education.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )