SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número03A “crítica forte” da ciência e implicações para a educação em ciênciasPrincípios nas ciências empíricas e o seu tratamento em livros didáticos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

CACHAPUZ, António; PRAIA, João  y  JORGE, Manuela. Da educação em ciência às orientações para o ensino das ciências: um repensar epistemológico. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.03, pp.363-381. ISSN 1516-7313.

The paper starts with a brief description of the epistemological construction of Science Education and its interdisciplinary character, in particular the contributions of the Philosophy of Science, History of Science, Sociology of Science and Educational Psychology. Secondly, arguments are developed in order to find out appropriate answers to two key educational issues, namely, the purpose of science education and who science education is for. Finally, the paper characterizes three main orientations for science teaching based on the previously developed framework.

Palabras clave : Science Education; Science Teaching; Educational Psychology.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )