SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número03Hipóteses e interpretação experimental: a conjetura de Poincaré e a descoberta da hiperfosforescência por Becquerel e ThompsonLeitura crítica da história: reflexões sobre a história da matemática índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

DIAS, Valéria Silva  e  MARTINS, Roberto de Andrade. Michael Faraday: o caminho da livraria à descoberta da indução eletromagnética. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.03, pp.517-530. ISSN 1516-7313.

The study of Michael Faraday’s experimental research on electromagnetism developed in the early 19th century provides several components which could be used in Science Teaching. A historical knowledge of the experimental work that led Faraday to the discovery of electromagnetic induction may convey to students a more adequate process of the development of science. However, this can only be done by the use of a detailed and well grounded study of the historical process, leaving aside the naïve simplifications and the myths that are usually told.

Palavras-chave : Michael Faraday; Myths; Science Teaching; History of Physics; Electromagnetism.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )