SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número01A estrutura histórico-conceitual dos programas de pesquisa de Darwin e Lamarck e sua transposição para o ambiente escolarIndicadores da presença de conteúdos de história e filosofia da ciência em livro de texto de Geologia Introdutória índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

CARNEIRO, Maria Helena da Silva  y  GASTAL, Maria Luiza. História e filosofia das ciências no ensino de biologia. Ciência educ. [online]. 2005, vol.11, n.01, pp.33-40. ISSN 1516-7313.

In this work, we search forto evidences the conception of the History of Biology being is propagated in textbooks. We analyze three Biology book collections designed estined forto middle schooledium education, and some university books used in teacher education courses. When analyzing this curricular material it was possible to observe that the history of biology presented is disengaged from entailedofthe cultural context of each historical period, and this what can lead the student to construct a false representation of science and of scientific meaning making.

Palabras clave : Biology Teaching; History and Philosophy of Sciences; Textbook.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )