SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número01Análise da inserção de conteúdos de Teoria Quântica nos currículos de física do ensino médioA interdisciplinaridade e o trabalho coletivo: análise de um planejamento interdisciplinar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

CARVALHO, Lizete Maria Orquiza de  e  MARTINEZ, Carmem Lídia Pires. Avaliação formativa: a auto-avaliação do aluno e a autoformação de professores. Ciência educ. [online]. 2005, vol.11, n.01, pp.133-144. ISSN 1516-7313.

This paper is part of a masters’ degree dissertation in which we analyze Science teachers’ reflections on assessment practice that took place in a public basic school, during collective pedagogical work hours. We followed, during six months, the teachers’ perspective of putting formative assessment into practice by having a formative assessment text as a starting point. We also analyzed the repercussions of reflections on teachers’ self-education and on investigation-action researchers’ thinking.

Palavras-chave : Formative Assessment; Teacher Education; Science Teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )