SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número01Coletores de lixo e enteroparasitoses: o papel das representações sociais em suas atitudes preventivasA mediação pedagógica em uma disciplina científica como referência formativa para a docência de futuros professores de biologia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

VILCHES, Amparo; GIL-PEREZ, Daniel; GONZALEZ, Mario  e  GONZALEZ, Eduardo. La atención a la situación de emergencia planetaria en los museos de ciencias: el inicio de un cambio necesario. Ciência educ. [online]. 2006, vol.12, n.01, pp.39-55. ISSN 1516-7313.

This paper analyzes the content of two important French science museums that have begun to pay explicit and extensive attention to the current planetary emergency. They constitute two examples of how museums are beginning to overcome their traditional role as mere exponents of technoscientific achievements, and give a positive answer to United Nations call to all educators, both formal (from primary school to the university) and informal (museums, media...) to contribute to a correct perception of the state of the world and to prepare citizens for well-founded decision-making, generating responsible attitudes and behavior oriented towards the attainment of a sustainable future.

Palavras-chave : Science Education; Nonformal Education; Museums.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )