SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número01Troca entre universidade e escola na formação docente: uma experiência de formação inicial e continuadaAnálise textual discursiva: processo reconstrutivo de múltiplas faces índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

GONCALVES JUNIOR, Marcos Antonio  e  BURIASCO, Regina Luzia Corio de. O professor de matemática e a produção de saberes sobre a gestão curricular. Ciência educ. [online]. 2006, vol.12, n.01, pp.99-115. ISSN 1516-7313.

This article sees the teacher as an actor in a community of practice (LLINARES, 2000), where he/she carries out several tasks to achieve curricular objectives - curricular management practices (PONTE e SERRAZINA, 2004). It introduces what Tardiff (2000) calls “teachers knowledge”, relating it to “knowledge in action” in teaching practice (PONTE, 1995). From this standpoint, it analyzes some moments of practice of an 8th grade Elementary School teacher, specially during the presentation of an algorithm task ( information collected during a Master Degree research, from which this text originated), providing some reflection on the potentialities of the teacher as the producer of Math teaching knowledge.

Palavras-chave : Teaching and Learning; Knowledge-Actions-Sayings; Teacher Professional Practice; Mathematics Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )