SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 issue02El trabajo de laboratorio en cursos de física desde la teoría de campos conceptualesO ensino de física no contexto da deficiência visual: análise de uma atividade estruturada sobre um evento sonoro: posição de encontro de dois móveis author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Ciência & Educação

Print version ISSN 1516-7313

Abstract

COSTA, Luciano Gonsalves; NEVES, Marcos Cesar Danhoni  and  BARONE, Dante Augusto Couto. O ensino de física para deficientes visuais a partir de uma perspectiva fenomenológica. Ciência educ. [online]. 2006, vol.12, n.02, pp.143-153. ISSN 1516-7313.

Physics education for visual impairment is investigated in this paper. Teachers of visually impaired students and visually impaired students were interviewed with questions about the teaching and learning of science. The results reveal elements that need to be considered in the physics teaching to visually impaired students.

Keywords : Physics Education; Visual Impairment; Inclusion Education.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )