SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número02El trabajo de laboratorio en cursos de física desde la teoría de campos conceptualesO ensino de física no contexto da deficiência visual: análise de uma atividade estruturada sobre um evento sonoro: posição de encontro de dois móveis índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

COSTA, Luciano Gonsalves; NEVES, Marcos Cesar Danhoni  y  BARONE, Dante Augusto Couto. O ensino de física para deficientes visuais a partir de uma perspectiva fenomenológica. Ciência educ. [online]. 2006, vol.12, n.02, pp.143-153. ISSN 1516-7313.

Physics education for visual impairment is investigated in this paper. Teachers of visually impaired students and visually impaired students were interviewed with questions about the teaching and learning of science. The results reveal elements that need to be considered in the physics teaching to visually impaired students.

Palabras clave : Physics Education; Visual Impairment; Inclusion Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )