SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número02O ensino de física no contexto da deficiência visual: análise de uma atividade estruturada sobre um evento sonoro: posição de encontro de dois móveisFormação de professores e educadores para abordagem da educação sexual na escola: o que mostram as pesquisas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

LEMOS, Maria Patrícia Freitas de. O estudo do tratamento da informação nos livros didáticos das séries iniciais do ensino fundamental. Ciência educ. [online]. 2006, vol.12, n.02, pp.171-184. ISSN 1516-7313.

The present research deals with the use of information expressed in Brazilian text books in three collections analized by PNLD ( National Plan of Didatic Book ) ( 2000 and 2004 ) which were recommended with distinction for the beginning grades of elementary teaching. The activities were analyzed for the type of graphics and maths contents. Considering the important role that text books play on Brazilian education, this study shows us that the work with the use of information within text books is not giving students the constructive procedures needed to collect, organize, communicate and interpret information. There is little use of information in the majority of the analyzed collections, appearing only in the statistics and probability chapters.

Palavras-chave : Graphic Interpretation; Math Education; Didactic Book.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )