SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número02A ciência nos meios de comunicação de massa: divulgação de conhecimento ou reforço do imaginário social?Análise do vínculo entre grupo e professora numa aula de ciências do Ensino Fundamental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

UENO, Renata  y  MORAES, Mara Sueli Simão. Temas político-sociais no ensino da matemática. Ciência educ. [online]. 2007, vol.13, n.02, pp.223-233. ISSN 1516-7313.

The objective of this work is to enhance the conditions for the learning of mathematical concepts and to verify whether the statistics content, approached through the analysis of tables and graphics, worked in cooperative groups. Do the solution of problems in this context using Transverse Sociopolitical Themes, contribute to the transformation of the teaching and learning of these contents and to the formation of human subjects committed with the political, cultural, social and environmental features of the society where they live?

Palabras clave : Transverses/Social-Political Themes; Cooperative Groups; Problems Increased.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )