SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número02A ciência nos meios de comunicação de massa: divulgação de conhecimento ou reforço do imaginário social?Análise do vínculo entre grupo e professora numa aula de ciências do Ensino Fundamental índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

UENO, Renata  e  MORAES, Mara Sueli Simão. Temas político-sociais no ensino da matemática. Ciência educ. [online]. 2007, vol.13, n.02, pp.223-233. ISSN 1516-7313.

The objective of this work is to enhance the conditions for the learning of mathematical concepts and to verify whether the statistics content, approached through the analysis of tables and graphics, worked in cooperative groups. Do the solution of problems in this context using Transverse Sociopolitical Themes, contribute to the transformation of the teaching and learning of these contents and to the formation of human subjects committed with the political, cultural, social and environmental features of the society where they live?

Palavras-chave : Transverses/Social-Political Themes; Cooperative Groups; Problems Increased.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )