SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número02Análise do vínculo entre grupo e professora numa aula de ciências do Ensino Fundamental índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

BAROLLI, Elisabeth; VALADARES, Juarez M.  e  VILLANI, Alberto. Explicitando uma metodologia de pesquisa: a experiência de uma professora de Física revisitada. Ciência educ. [online]. 2007, vol.13, n.02, pp.253-271. ISSN 1516-7313.

In this work, the teaching experience of a Physics teacher was focused in a new way, with the purpose of showing the potential of psychoanalytical analysis . The main stages of the procedure showed meaningful data and theoretical references. In particular, some of advances in terms of the comprehension of the teaching and learning processes were shown, through the subjective experience of the teacher.

Palavras-chave : Science Teaching; Teaching Experience; Psychoanalytic Frames; Methods of Research.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )