SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número01O laboratório didático de química: uma micronarrativa etnográfica pela ótica do conceito de articulaçãoSaber científico e conhecimento espontâneo: opiniões de alunos do ensino médio sobre transgênicos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

CIRINO, Marcelo Maia  y  SOUZA, Aguinaldo Robinson de. O discurso de alunos do ensino médio a respeito da “camada de ozônio”. Ciência educ. [online]. 2008, vol.14, n.01, pp.115-134. ISSN 1516-7313.

This paper reports on a study conducted among high school students aiming to investigate their different kinds of discourse on the ozone layer depletion in environmental Chemistry classes. The final result points out the special level of speech involvement by the students and moreover we noticed the correct use of scientific discourse frameworks like argumentation related environmental questions.

Palabras clave : Environmental Chemistry; Ozone Layer; Language; Discourse.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )