SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue02Concepções de professores de química sobre ciência, tecnologia, sociedade e suas inter-relações: um estudo preliminar para o desenvolvimento de abordagens CTS em sala de aulaFilmes de ficção científica como mediadores de conceitos relativos ao meio ambiente author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Ciência & Educação

Print version ISSN 1516-7313

Abstract

GOMES-MALUF, Marcilene Cristina  and  SOUZA, Aguinaldo Robinson de. A ficção científica e o ensino de ciências: o imaginário como formador do real e do racional. Ciência educ. [online]. 2008, vol.14, n.02, pp.271-282. ISSN 1516-7313.

In this paper, we discuss the development of the science fiction approach in Science education. We are concerned to identify conceptual elements incorporated by students when faced with the science fiction approach in their development of scientific concepts. We use the movie "Jurassic Park" in this approach and found that the movie can be effective in the mediation of the fictional to the real.

Keywords : Science Education; Science Fiction; Imaginary; Real and Rational.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )