SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número03“Conhecimento tradicional” e currículo multicultural: notas com base em uma experiência com estudantes indígenas Kaiowá/GuaraniVisões de ciência em desenhos animados: uma alternativa para o debate sobre a construção do conhecimento científico em sala de aula índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

FRANCISCO JUNIOR, Wilmo Ernesto. Educação anti-racista: reflexões e contribuições possíveis do ensino de ciências e de alguns pensadores. Ciência educ. [online]. 2008, vol.14, n.03, pp.397-416. ISSN 1516-7313.

Many writers have reflected on the subject of racism. Nevertheless, this theme has not been discussed by science educators. Taking this into account, the aim of the present paper is to introduce some important concepts involved with racism and discuss how it has developed. The paper also presents some possible contributions from science teaching and from sociology and phsycology education to contend with the racism in the society.

Palabras clave : Racism; Science Teaching; Anti-Racism Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )