SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número03Educação anti-racista: reflexões e contribuições possíveis do ensino de ciências e de alguns pensadoresDesenvolvimento de habilidades no ensino de ciências e o processo de avaliação: análise da coerência índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

MESQUITA, Nyuara Araújo da Silva  e  SOARES, Márlon Herbert Flora Barbosa. Visões de ciência em desenhos animados: uma alternativa para o debate sobre a construção do conhecimento científico em sala de aula. Ciência educ. [online]. 2008, vol.14, n.03, pp.417-429. ISSN 1516-7313.

Because of the big influence of TV in youngsters’ lives, this research seeks to investigate one kind of TV program for children and teenagers. This investigation consists of a documentary analysis of some episodes of Jimmy Neutron and The Dexter Lab cartoons with the purpose of detecting which science views are broadcast in these episodes. The analysis is made from the point of view of some representative thinkers in the philosophy of science. These ideas are important in understanding how science thinking has developed in our society. This present article shows the use of cartoons as an alternative to motivate debates which will drive the construction of scientific knowledge using an environment familiar to the student.

Palavras-chave : Science Views; Cartoons; Science Teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )