SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número01Grupos de aprendizagem nas aulas de física: as interações entre professor e alunosConstruindo a linguagem gráfica em uma aula experimental de física índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

ASSIS, Alice  e  TEIXEIRA, Odete Pacubi Baierl. Argumentações discentes e docente envolvendo aspectos ambientais em sala de aula: uma análise. Ciência educ. [online]. 2009, vol.15, n.01, pp.47-60. ISSN 1516-7313.

This paper analyses the interaction of teacher and students through the text “Nosso Universo” (Our Universe) which used in Physics classes for young and adult people. The approach combines science, technology and society and environmental aspects, such as global warming, ozone hole and water shortage. For this analysis, teacher and students arguments were separated into categories. Results concerning the tripartite relationship of teacher/student/text indicate the interaction produced the student motivation and their development as critical and reflective people able to act in their social environment.

Palavras-chave : Reading and Teaching; Alternative Texts; Students' and Teacher's Discourse; Environmental Aspects.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )