SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número01A formação do professor de matemática e o trabalho com projetos na escolaExplorando conteúdos matemáticos a partir de temas ambientais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

SOARES-LOPEZ, Jana-Juracy; INZUNZA-GONZALEZ, Everardo  e  ROUSSEAU-FIGUEROA, Pablo. Resultados del Examen de Ubicación de Matemáticas (EXUMAT 2.0) en la Facultad de Ingeniería Ensenada de da UABC. Ciência educ. [online]. 2009, vol.15, n.01, pp.121-128. ISSN 1516-7313.

A comparative analysis between the number of students who failed to get a pass grade in the Mathematics I Course (Differential Calculus), the first mathematics course the students take at the Engineering Faculty of the Autonomous University of Baja California (UABC), and the results of the EXUMAT exam, which determines the real educational level in which a student who finishes 12th grade, reaches the University. The results indicate that a greater percentage of the students pass the Mathematics I course in comparison to what is expected according to EXUMAT. The possibilities of this discrepancy are discussed in the present analysis.

Palavras-chave : Mathematics; University; Failed Students.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )