SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número01Quando o cotidiano pede espaço na escola, o projeto da feira de ciências “Vida em Sociedade” se concretizaA comunicação como barreira à inclusão de alunos com deficiência visual em aulas de mecânica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

MARTINS-SALANDIM, Maria Ednéia  e  GARNICA, Antonio Vicente Marafioti. Escolas técnicas agrícolas: um estudo sobre ensino de matemática e formação de professores. Ciência educ. [online]. 2010, vol.16, n.01, pp.235-258. ISSN 1516-7313.

The central focus of this paper is to establish that the Brazilian Education Programa to prepare professionals in Technical-Agricultural Schools is suffering a kind of marginalization which comes from two distinct perspectives: the intention to prepare professionals (being a branch of Technical Education) and the relationship to the countryside (a community space historically seen as peripheral in its relation to urban culture). The paper discusses - from a historical and sociological point of view and using Oral History as methodological approach - the experiences of Math’s teachers in their daily struggles against some conceptions of other teachers (mainly those of technical areas) and against all the “regular” schooling system.

Palavras-chave : Technical-Agricultural Schooling System;; History of Brazilian Mathematics Education; Teachers Formation; Math’s Teaching and Learning.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )