SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número02Uma hipótese curricular para a formação continuada de professores de ciências e de matemáticaAulas de ciências na oitava série do ensino fundamental: uma proposta de projeto curricular como processo em construção índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

CEDRO, Wellington Lima; MORAES, Silvia Pereira Gonzaga de  y  ROSA, Josélia Euzébio da. A atividade de ensino e o desenvolvimento do pensamento teórico em matemática. Ciência educ. [online]. 2010, vol.16, n.02, pp.427-445. ISSN 1516-7313.

In this paper we looked for reflecting on the mathematical theoretical thought development in students, taking into consideration a historical-cultural approach. With support on studies of Vigotski, Leontiev, Davídov and, more recently, Moura and Lanner de Moura, we discuss the relation between teaching, learning and the development of theoretical thought in Mathematics, having as basis the learning activity.

Palabras clave : Mathematics Teaching; Theoretical Thought; Learning Activities.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )