SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número01Atenção: alunos engajados análise de um grupo de aprendizagem em atividade de investigaçãoConstruindo argumentação na sala de aula: a presença do ciclo argumentativo, os indicadores de alfabetização científica e o padrão de Toulmin índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

ROSA, Maria Inês Petrucci  e  PAVAN, Adriana Cristina. Discursos híbridos nas memórias das licenciaturas em ciências em uma instituição universitária. Ciência educ. [online]. 2011, vol.17, n.01, pp.83-96. ISSN 1516-7313.

This work investigates the memories of a university with a tradition in teacher education, about the curricular changes that have happened during the last decade. For this, professors of science teacher education programs were interviewed, in a methodological approach influenced by the notion of remembering and narrative by W. Benjamin. Their speech showed a hybridism of discourse produced in the disciplinary fields which were disputed space during curricular change.

Palavras-chave : Curriculum; Teacher Education; Hybridism; Memory; Science Teachers Graduation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )