SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número03A pesquisa educacional como atividade curricular na formação de licenciandos de químicaPós-graduação e pesquisa em ensino de biologia no Brasil: um estudo com base em dissertações e teses índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

FERREIRA, Luciana Nobre de Abreu  e  QUEIROZ, Salete Linhares. Autoria no ensino de química: análise de textos escritos por alunos de graduação. Ciência educ. [online]. 2011, vol.17, n.03, pp.541-558. ISSN 1516-7313.

The use of popular science texts in formal education has been discussed by researchers in the field of Science Education. Such discussions suggest that these texts can be an instrument of motivation in the classroom organizing explanations and stimulating discussions. Thus, a teaching proposal was implemented based on the book Uncle Tungsten: Memories of a Chemical Boyhood, by Oliver Sacks. The study involved the production of texts by undergraduate students about some chapters of that book. The texts were analyzed from the perspective of French Discourse Analysis, specifically according to the concept of authorship.

Palavras-chave : Discourse Analysis; Popularization of Science; Chemistry Teaching; Higher Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )