SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número01A intencionalidade para a aprendizagem significativa da biomecânica: reflexões sobre possíveis evidências em um contexto de formação inicial de professores de educação físicaA riqueza biológica do bioma Mata Atlântica nas representações das crianças índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

ALMEIDA, David Figueiredo de. Concepções de alunos do ensino médio sobre a origem das espécies. Ciência educ. [online]. 2012, vol.18, n.01, pp.143-154. ISSN 1516-7313.

The objective of this work was to analyze high school students' conceptions about the origin of species, in Macapá (Amapá, Brazil). Through questionnaires, the predominance of the creationist conceptions as described in the Bible, in its literal interpretation, were observed. The evolutionist conception tended to be more frequent when applied to non-human species. There were some contradictions between the students' ideas and the theory of evolution, which also appeared to be poorly understood by students. These observations indicate the need for educational interventions to minimize the reported problems, contributing to a dialogue between the students' conceptions and the teaching of evolutionary theory.

Palavras-chave : Evolution; Evolution Theory; Science Teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )