SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número03Clássicos do cinema nas aulas de ciências- a física em 2001: uma odisseia no espaço índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

PEREZ CAMPILLO, Yosajandi  e  CHAMIZO GUERRERO, José Antonio. El ABP y el diagrama heurístico como herramientas para desarrollar la argumentación escolar en las asignaturas de ciencias. Ciência educ. [online]. 2013, vol.19, n.03, pp.499-516. ISSN 1516-7313.

In recent years the importance of argumentation in school science has been recognized, the Toulmin model of argumentation being one of the most accepted. In the present investigation, framed by the Problem-Based Learning (PBL) on the theme of minerals with high school chemistry students from Mexico, we introduce a new tool called the Heuristic Diagram that facilitates the acquisition of the argumentative competence.

Palavras-chave : Science Teaching; Argumentation; Heuristic Diagram; PBL; Chemistry Teaching; Toulmin.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )