SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número04Historia social de la educación en ciencias e historia social de las ciencias. Segunda mitad del siglo XX: una contrastaciónEspaços de negros e brancos em livros didáticos de geografia do estado do Paraná, Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

MAURICIO, Paulo  e  VALENTE, Bianor. Argumentos para uma humanização do ensino das ciências. Ciência educ. [online]. 2013, vol.19, n.04, pp.1013-1026. ISSN 1516-7313.

By identifying the rupture in the development of science between the context of discovery and the context of justification, we believe can better understand the domination of transmissive teaching of science in schools and argue for overcoming it. The argument is to recover for the classroom the very strong cultural flame that science carries in its concepts, laws and theories as well as in its own developmental processes. We explore the tradition rooted in Portuguese culture.

Palavras-chave : Science Education; History; Philosophy; Teaching; Culture.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )