SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número02Discutindo a objetividade na pesquisa em educação em ciênciasTrajetórias de mulheres na ciência: "ser cientista" e "ser mulher" índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

AMADOR-RODRIGUEZ, Rafael Yecid  e  ADURIZ-BRAVO, Agustín. Afirmaciones epistemológicas con "alta carga teórica" que pueden tener incidencia en la didáctica de las ciencias: un estudio comparativo. Ciência educ. [online]. 2014, vol.20, n.02, pp.433-447. ISSN 1516-7313.

Assuming the nature of science (NOS) as a set of items of meta-theoretical content with value for science education, we understand that in this area the prioritised models are generated in the philosophy of science, with the aim of helping citizens to generate answers around the issues of what science is, how it changes in time, and how it relates to its social and cultural context. The purpose of this document is to collect and compare some of what we call 'propositions with high theory-ladenness' in relation to the philosophy of science presented in specialised documents that are references for some members of the community of science education working in NOS.

Palavras-chave : Philosophy of Science; Epistemology; Nature of Science; Didactics of Science.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )