SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1Materiais didáticos elaborados por professores de química na perspectiva CTS: uma análise das unidades produzidas e das reflexões dos autoresObstáculos para el aprendizaje del modelo de evolución por selección natural, en estudiantes de escuela secundaria de Argentina* índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

GALAGOVSKY, Lydia  e  GIUDICE, Jimena. Stoichiometry and the law of mass conservation: aspects to be analyzed from chemical languages. Ciência educ. [online]. 2015, vol.21, n.1, pp.85-99. ISSN 1516-7313.  https://doi.org/10.1590/1516-731320150010006.

The present article is focused on stoichiometry problems written in different chemical languages in which drawings represent atoms behavior at the initial and final state of a reaction. The analysis leads to the need to be aware of the special constraints of each chemical language. A discussion on what teachers say, how they use chemical languages and model-based scientific explanations and how they assess students is presented. These reflections give insights into the meaning of "talking chemistry".

Palavras-chave : Chemistry teaching; Chemical language; Stoichiometry; Concepts.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )