SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Pesquisa em ensino de biologia: características da produção acadêmica do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências da Universidade Federal Rural de Pernambuco, BrasilInfluência do “Caderno de Química” em práticas de ensino em sala de aula índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

PINOCHET, Jorge. Toulmin's argumentative model and science education: an argued review. Ciência educ. [online]. 2015, vol.21, n.2, pp.307-327. ISSN 1516-7313.  https://doi.org/10.1590/1516-731320150020004.

This paper critically reviews the research that has used Toulmin’s model as a theoretical framework to study reasoning in science classes. Special emphasis is placed on reviewing the indexed literature, presenting the main findings of the studies, their scope and limitations. Some trends are identified, and the educational significance of the research on the subject is discussed. Various issues that emerge in this field are also analyzed. Finally, the literature as a whole is reviewed, identifying unsolved matters that offer opportunities for future research.

Palavras-chave : Toulmin Model; Argument; Science education; Research; Science teaching.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )