SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Influência do “Caderno de Química” em práticas de ensino em sala de aulaRedes semánticas poblacionales: un instrumento metodológico para la investigación educativa índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313

Resumo

GALAGOVSKY, Lydia Raquel; DI GIACOMO, María Angélica  e  ALI, Salvador. Stoichiometry and the law of mass conservation: what can be hidden behind the simplification of the experts’ discourse. Ciência educ. [online]. 2015, vol.21, n.2, pp.351-360. ISSN 1516-7313.  https://doi.org/10.1590/1516-731320150020006.

A deep perspective on students’ misconceptions on stoichiometry and Mass Conservation Law is presented. An evaluation of chemical discourse through textbooks allows teachers to be aware of the meaning of “chemical reaction”, “reagents” and “products” when talking with students. In addition, an analysis of how the omission of historical and philosophical reflections may lead to students’ misconceptions is also presented.

Palavras-chave : Stoichiometry; Mass conservation; Chemistry teaching; Chemical languages; Misconceptions.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )