SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Aulas de ciências para surdos: estudos sobre a produção do discurso de intérpretes de LIBRAS e professores de ciênciasA formação de professoras para o ensino de ciências nas séries iniciais: análise dos efeitos de uma proposta inovadora índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

PEREIRA, Lidiane de Lemos Soares et al. Trajectory of the training of science teachers for inclusive education in Goiás, Brazil, from the perspective of participants in a collaborative network. Ciência educ. [online]. 2015, vol.21, n.2, pp.473-491. ISSN 1516-7313.  https://doi.org/10.1590/1516-731320150020013.

We present an investigation using participatory research that aims to present the scenario of the training of science teachers in education using inclusive discursive in meetings of a research network in the state of Goiás Our results allowed us to rethink the policy of inclusive education the state of Goiás, and reflect on how science education can contribute to the formation of a citizen in this inclusive school.

Palabras clave : Science Teachers Training; Science teaching; Inclusive education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )