SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número4Para além dos paradigmas da mediçãoSignificados de eletrostática interpretados por meio da gesticulação de estudantes índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313versão On-line ISSN 1980-850X

Resumo

CATARINO, Giselle Faur de Castro; BARBOSA-LIMA, Maria da Conceição de Almeida  e  QUEIROZ, Glória Regina Pessôa Campello. Teacher's practice and Bakhtinian dialogism: teaching as a responsible act. Ciência educ. [online]. 2015, vol.21, n.4, pp.835-849. ISSN 1980-850X.  https://doi.org/10.1590/1516-731320150040004.

This study carried out a survey of the main papers produced over the past decades about the understanding and thinking of the students in a measurement situation. It led to the development of a model-synthesis called Point and Set Paradigm. To develop research in this subject, a theoretical refinement is proposed to characterize the current paradigm into Categories of Conceptual Understandings which will contribute to a more thorough and qualitative understanding of students' conceptions regarding measurement.

Palavras-chave : Teaching practice; Dialogism; Act; Physics teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )