SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28Formação continuada e suas contribuições para as práticas matemáticas no âmbito da Educação no CampoIndicadores de leitura e escrita em Ciências nos primeiros anos do Ensino Fundamental: um estudo das atividades de ciências da natureza do Plano de Estudo Tutorado (PET) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ciência & Educação

versão impressa ISSN 1516-7313versão On-line ISSN 1980-850X

Resumo

SETLIK, Joselaine. Reading and the initial education of Physics teachers: what do the training curriculum guidelines indicate?. Ciência educ. [online]. 2022, vol.28, e22053.  Epub 17-Nov-2022. ISSN 1980-850X.  https://doi.org/10.1590/1516-731320220053.

We present possible interpretations on how the curriculum guidelines for Physics courses and the national curriculum guidelines for initial teacher education indicate reading for teacher training courses. We argue that several competencies and skills mentioned are related to language and permeate knowledge about textual forms and reading practices. In the end, we point out how reading appears in the National Common Training Base, published in 2019, which should guide future initial training courses. In this document, reading is proposed as a competence to be developed in a prescriptive and technical perspective.

Palavras-chave : Physics teaching; Initial teacher education; National curriculum guidelines; Reading.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )