SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25Avaliação da aprendizagem escolar e a educação física: processos regulatórios e possibilidades emancipatóriasA docência universitária e o dilema da formação pedagógica para a produção de uma avaliação da aprendizagem conseqüente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista de Educação PUC-Campinas

versión impresa ISSN 1519-3993

Resumen

SANTOS, João Ricardo Viola dos; BURIASCO, Regina Luzia Corio de  y  CIANI, Andréia Büttner. A avaliação como prática de investigação e análise da produção escrita em matemática. Educ. Puc. [online]. 2008, n.25, pp.35-45. ISSN 1519-3993.

The assessment as an investigation practice provides a processing, systematic and dynamic view on students and teachers’ mathematical activities, and the analysis of written work may be a strategy for its implantation. The objective of this paper is to show some works on Assessment in Mathematics Education and the potentialities of analysis of written work in order to investigate students and teachers’ mathematical activities, to provide teachers with elements necessary for Mathematics Teacher Education, to analyze students’ errors, and to study the role of the context in assessment problems. We point out examples to work in class and possibilities of other investigations within this theme.

Palabras clave : Assessment in Mathematics Education; Analysis of Written Work; Investigation Practice.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )