SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número02Educação de infância em Portugal: perspectiva históricaDireito, qualidade e gestão da educação no ensino fundamental de nove anos na rede municipal de Diadema índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação PUC-Campinas

versão impressa ISSN 1519-3993

Resumo

PEREIRA, Íris Susana Pires. Sobre a definição das metas de aprendizagem para a educação pré-escolar em Portugal: reflexão centrada nas aprendizagens de caráter linguístico. Educ. Puc. [online]. 2012, vol.17, n.02, pp.217-228. ISSN 1519-3993.

The recent definition of learning standards for pre-school education in Portugal is discussed in this essay, which evaluates in particular the contents of the learning standards for language education. The main argument is that this definition introduces a curricular emphasis to pre-school education, representing, for language and literacy education, the definition of a set of goals that are conceptually fragile, restricted and, in several cases, locally and globally incoherent with other documents that regulate this educational level.

Palavras-chave : Pre-School Education; Written Language; Oral Language; Learning Standards.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )