SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Mantendo o conhecimento na conversação curricular, porém via discurso: um diálogo com Gert Biesta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista de Educação PUC-Campinas

versión impresa ISSN 1519-3993

Resumen

BIESTA, Gert. Pragmatism, knowledge and the curriculum: Beyond objectivism and relativism. Educ. Puc. [online]. 2014, vol.19, n.2, pp.87-98. ISSN 1519-3993.  https://doi.org/10.1590/edpuc19n201402.

The article, presented at the "VII Seminário sobre a Produção do Conhecimento em Educação - Política Educacionaldo Século XXI: paradoxos, limites e possibilidades", 7-9 October 2013, Pontifícia Universidade Católica deCampinas, Brazil, discusses the relationship between knowledge, curriculum and pedagogy through Pragmatism,specifically through the ideas of North American philosopher John Dewey and his concept of coordination. The analysespoints to the need of understanding the knowledge and the curriculum in a pragmatic way, in relation to matters ofhuman concern.

Palabras clave : Knowledge; Curriculum; Pragmatism.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )