SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.03 número01Estrutura cognitiva dos alunos e aprendizagem conceptual da matemática: contributos para o seu conhecimento através da técnica de Redes Associativas Pathfinder índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação, Formação e Tecnologias

versão On-line ISSN 1646-933X

Resumo

BARRETT, Helen C.. Balancing the two faces of eportfolios. Educ. Form. Tecnol. [online]. 2010, vol.03, n.01, pp.06-14. ISSN 1646-933X.

This paper focuses on the two major purposes for developing ePortfolios, and how to balance both approaches to enhance learner engagement with the ePortfolio process. The paper begins by discussing what an ePortefolio is and how several web 2.0 tools can support ePortfolio development. It then focuses on the two main approaches for ePortfolio development: portfolio as workspace and portfolio as showcase as a framework for developing ePortfolios.

Palavras-chave : ePortfolio; Learning; Evaluation; Feedback; Reflection.

        · resumo em Português     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )