SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.04 número01A auto-aprendizagem e a aprendizagem colaborativa em contexto de Learning OrganizationA formação do professor de educação artística a distância índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação, Formação e Tecnologias

versão On-line ISSN 1646-933X

Resumo

CABRAL, Pedro Barbosa  e  AMANTE, Lúcia. Coordenação de curso e presença social num contexto de aprendizagem online. Educ. Form. Tecnol. [online]. 2011, vol.04, n.01, pp.45-52. ISSN 1646-933X.

In this paper we present part of a study in Online Higher Education which analyzes the students' perspective about the role of a Course Coordination in an online learning environment. It builds on the transactional model of Distance Education from Garrison, Anderson and Archer Community of Inquiry Framework. The results suggest that coordination may constitute a relevant factor in the model considered, particularly in social presence. There were also differences at this level, according to the academic year in which the students started the course.

Palavras-chave : Online Courses Coordination; Distance Education; Garrison and Collaborators’ Framework.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )