SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.06 número01Utilização da plataforma Moodle por docentes do ensino não superior: o caso da escola EB 2, 3 S. João de Deus índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação, Formação e Tecnologias

versão On-line ISSN 1646-933X

Resumo

ALENCAR, Gersica Agripino; MOURA, Murilo Rebouças  e  BITENCOURT, Ricardo Barbosa. Facebook como plataforma de ensino/aprendizagem: o que dizem os professores e alunos do IFSertão- PE. Educ. Form. Tecnol. [online]. 2013, vol.06, n.01, pp.86-93. ISSN 1646-933X.

Social media are present in the daily life of people of different ages; therefore, it is important to discuss the inclusion of these in the development of educational activities, enabling interaction beyond the classroom between students and teachers. In this article we present the results of a content analysis and also the results of a qualitative approach to quantitative held between teachers and students of Instituto Federal do Sertão Pernambucano - Campus Petrolina about the use of social networks, that aimed to report and discuss the use of Facebook as a platform for teaching and learning. We conclude that social media, in the opinion of students and teachers, can be an ally in the development of pedagogical activity.

Palavras-chave : Educational Platform; Facebook; Online Social Networks.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )