SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número02O fracasso neoliberal na gestão escolarPolítica educacional, ensino superior público e pesquisa acadêmica: um jogo de xadrez encassinado índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


ETD Educação Temática Digital

versão On-line ISSN 1676-2592

Resumo

SANTOS, Eliane Tassi dos. Formação de professores: um direito que conduz à emancipação? Uma imposição que leva à alienação?. ETD [online]. 2007, vol.08, n.02, pp.126-142. ISSN 1676-2592.

This work rescues the historicidade of the ideologies that involve the educacional politics in a nacional context, however not dissociado of the global context, for believing that this rescue is excellent for the understanding of the current moment. Using to look at critic and objective how much to politics that conduct the formation of the professors in its initial and continued level. Politics these dictated by the capitalism and neoliberal principles. Idealized and spread for the same ones. Search, then to also display on the current law, that bring the lines of direction, objectives and purposes for this formation , and on the quarrels that involve the subject and in them leads to question the politics of the efficiency in the professionalization, or flexibilização of the teaching , and the character intensifier of the continued formation, similar to take the professor to become insane of the context politician and ideológico that the fence.

Palavras-chave : Formation of Professors; Politics; Ideologies.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )