SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número02Política educacional, ensino superior público e pesquisa acadêmica: um jogo de xadrez encassinadoIndissociabilidade entre pesquisa, ensino e extensão: tensões e desafios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


ETD Educação Temática Digital

versión On-line ISSN 1676-2592

Resumen

BORUCHOVITCH, Evely. Aprender a aprender: propostas de intervenção em estratégias de aprendizagem. ETD [online]. 2007, vol.08, n.02, pp.156-167. ISSN 1676-2592.

The lack of national intervention proposals and instructional materials regarding learning strategies for school years is acknowledged by research. In line with that, the purpose of this paper is to describe and analyze carried out and ongoing national investigations adopting the Cognitive Psychology based on the Information Processing as a theoretical framework. There is a hope to contribute to the discussion and knowledge construction in this area.

Palabras clave : Learning Strategies; Intervention Sessions; Metacognition; Self-Regulated Learning.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )