SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número02Política educacional, ensino superior público e pesquisa acadêmica: um jogo de xadrez encassinadoIndissociabilidade entre pesquisa, ensino e extensão: tensões e desafios índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


ETD Educação Temática Digital

versão On-line ISSN 1676-2592

Resumo

BORUCHOVITCH, Evely. Aprender a aprender: propostas de intervenção em estratégias de aprendizagem. ETD [online]. 2007, vol.08, n.02, pp.156-167. ISSN 1676-2592.

The lack of national intervention proposals and instructional materials regarding learning strategies for school years is acknowledged by research. In line with that, the purpose of this paper is to describe and analyze carried out and ongoing national investigations adopting the Cognitive Psychology based on the Information Processing as a theoretical framework. There is a hope to contribute to the discussion and knowledge construction in this area.

Palavras-chave : Learning Strategies; Intervention Sessions; Metacognition; Self-Regulated Learning.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )