SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número01Vertentes teório-metodológicas norteadoras dos trabalhos de conclusão de curso de pedagogia da FURB no período de 2001 a 2006A história da educação e da educação física: olhares para a formação e suas pesquisas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


ETD Educação Temática Digital

versión On-line ISSN 1676-2592

Resumen

ROACH, Eduardo Francisco Freyre. Abordagem fenomenológico-hermenêutica e pesquisa em educação: um estudo de vigilância epistemológica. ETD [online]. 2008, vol.10, n.01, pp.198-226. ISSN 1676-2592.

In this article is briefly outlined the results of the post-doctorate, which performed in December 2006 to May 2007, the Faculty of Education (FE) of the State University of Campinas (UNICAMP), the project Epistemologia and Theories of Knowledge in Educational Research : the production of doctorates in education in the State of São Paulo (1985-2004), the Group Paidéia of the Department of Philosophy and History of Education (DFHE), under the direction and supervision of Dr. Silvio Ancizar Sánchez Gamboa.

Palabras clave : Epistemologia; Theories of Knowledge; Educational Search.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )